Nyaste länkarna
Filmer
Bilder
Hemsidor
Flash
Ljud
Spel
 Raderar...
HEST2, Donator
Det verkar ganska seriöst i.m.o
Inlägget är borttaget
Rein, Donator
Man skulle inte sjunka ner i vattnet som dom gör där vid varje steg så det är helt klart fake. om dom nu sprang på vattnet så skulle det synas att det var rakt på ytan med.
Arakanox, Admin, Donator
Viasat Explorer? Vet att de brukar visa typ Urban Legends där eller något liknande, så detta kan ju ha varit med där?
VictorGBG
det ser jäkligt coolt ut , frågan är är det på riktigt?
Wilp
6 länkar idag? hoppas fan det blir nå fler
flossy
den stora frågan är om det är repost? har för mig att den var uppe för ett tag sen..
alez, Donator
#4 så du menar att vattenytan skulle vara helt stilla när dom sprang på den eller?
kangas, Donator
fy helvete vad grymt!
edda123
#9 kanske, men den är postad på youtube den 28e april 2010 så jag vettetusan...
Dumblove, Donator
Det ser ut som om dem trampar i botten, (där det är grunt) sedan blir det djupt direkt. D.v.s vattnet kommer först till vaderna, sedan ett till steg så är det hur djupt som helst...
Men jag vill fan tro på detta!!
Arakanox, Admin, Donator
#14: Säga vad man vill, men jag tror på det. :)
Elextr0
#9 flossy
Nej, det är inte den stora frågan. Scrub.
zafari, Donator
det är ju så grymt fake, kolla på slowmotion bilderna när de springer, man ser ju att de sätter ner fötterna på något under vattnet och trycker ifrån, vilket man inte kan göra på vatten, antagligen så är de höga stenar där de springer och sen ett tar de slut och de blir djupt.
negaren
Men för fan ungar, ni förstår väll för fan att det är fake?
hs2k
fan vad naajs , fatta komma glidandes på föttarna.
Helt faking OP !
antwaan
#14: En av killarna ramlar ju nästan direkt?
BoggarN
dom har ju nå plexiglas under såklart
♥
det är inte fysikaliskt möjligt =) = FEJK!
flossy
#13 edda123
det är sant, har nog sett den på youtube isåfall! :)
Arakanox, Admin, Donator
#18: Säg till en kristen att gud inte finns.
negaren
Det är viral marketing för skor. Läser inte ni p12 fysik i skolan?
SlitheR^, Donator
Fake eller inte, jävligt rolig var den iallafall!
Canuncoters
pausa vid 0.27 och kolla plattan han springer på :)
Dumblove, Donator
#20, på grund av balansen, inte för att det är djupt.
ebaum
#24 haha eller hur, tror också på det här, vem fan skulle orka göra en så seriös video ändå och ha ett jävla plexiglas? Sen att alla är så sjukt optimistiska på denna sida också...
superorre
med tanke på att alla trillar i på samma ställe förutom när dom inte springer i på samma ställe så ser det rätt fake ut, men w/e coolt;D
femman556
#4 så du menar att ifall man lyckas springa på vattenytan skulle vattnet vara precis som ett golv? knappast, hade detta funkat hade du sjunkit ner en bit innan du fick tillräckligt med kraft för att skjuta ifrån igen.
För övrigt så lär alla som tror att denna inte är fejk vara ganska IQ befriade.
banangojs, Donator
jag tror det är på riktigt. när dom tar det sista steget så ser det faktiskt ut som om typ ytspänningen faktiskt spricker. är inte direkt särskilt insatt i ämnet så har ingen aning om vad jag snackar om men som #14 sa;
ag vill fan tro på detta!!
Arakanox, Admin, Donator
Å andra sidan så visas ju detta på Viasat Explorer som jag skrev ovan, så jag vet fan inte vad jag ska tro.. :/
räk0st
Måste fan vara fake alltså. På dom försöken då dom failar direkt ifrån start, då ser man att dom springer på botten och ramlar på en gång. Men aa, känns fortfarande som att det kan funka.
aedztrom
har också sett denna på viasat explorer, så man vet inte vad man ska tro, riktigt nice är det iaf! :D
munson
hahaha ska fan pröva i sommar o se fall det funkar :D
Arakanox, Admin, Donator
#37: Kommer du ihåg vilket program det visades på?
couzN
#35 Arakanox
Lovar att du sitter på helgerna o köper skit från t-shop med.
odda, Donator
har för mig att man måste ta mellan 7-11 steg i sekunden för att inte sjunka igenom
Arakanox, Admin, Donator
#41 couzN: Vad får dig att tro detta? :O
couzN
#44
du verkar extremt trög :)
aikonen
Luktar Dr Alban om det hela..
Toppisgurun
känns ändå ganska äkta!
när dem tar fram jet-skin så känns det ännu mer äkta, det är omöjligt att de har en platta som han springer på
odda, Donator
#46 vad får dig att tro att ingen har testat innan? tror du ingen har haft tanken " man kanske måste springa för att kunna färdas på vatten? " men det kan ju va väldigt salt vatten där dom är så densitet är högre osv men mina pengar ligger på att det är fake
ErikaVonCrypt, Vip, Donator
Arakanox: sluta shoppa via TV-shop -.-
Arakanox, Admin, Donator
#50: Förlåt.. Jag ska försöka.. :(
Inlägget är borttaget
skalmannen
dom borde testa med en sprinter ffs, typ Bolt
couzN
kan folk sluta trolla man blir ju nästan upprörd och slutar tro på mänskligheten här bakom datorskärmen
Tobsson
.... ska, lära mig, i, sommar...
aejt, Donator
#53 Ren nyfikenhet, men vilken sport är det?
nothX
U CAN CURVE THE BULLIT. fetfake. synn
Inlägget är borttaget
Doedsknark, Donator
#59 kollade på videon och de där "stegen" kan ju knappast definieras som steg? :P
tase_94
Fake, inte ens värt att diskutera haha.
grovis
som folk har skrivit tidigare, alla springer och trillar på nästan exakt samma ställe, och han som sjunker precis direkt springer lite längre åt höger (för dom).
macky, Donator
Fake or not, fett skönt klipp! RESTEKPAH!
Degenerate
över fem minuter sen jag läste #60's kommentar, har fortfarande svårt att andas, win!
Granter
Jag läste förut en artikel om någon som skrev om möjligheterna att springa på vatten (kan ej komma ihåg vart) Men jag tror han sa att man skulle behöva springa i iaf 130km i timmen för att kunna fortsätta springa utan att man går under :). Låter kanske ganska logiskt, men har ju hört att vatten blir som betong i farter på över 70km i timmen.
Inlägget är borttaget
Doedsknark, Donator
#69 aaa, men det handlar ju lite om att kunna böja knäna menas du springer över vattnet, för du har ju inget stöd att hålla dig i
själv tror jag detta bara handlar om fart och ända sättet att bevisa detta är att åka efter en jetski och släppa i extremt hög hastighet och försöka hålla balansen och ta några steg-liknande rörelser i farten :P
Majjelol
Kommer det komma fler länkar? Det har gått en timma och 20min.
nynge, Donator
Detta måste vara möjligt med tanke på att om man kan kasta en sten som en "macka" flyger den ju. Då borde man kunna utgöra samma effekt om man springer snett liksom med fötterna som dom gör.
Theodåren, Donator
loooooooooooooooooooool hur kan ni tro på det där?! hahahah så fake så de finns ju inte ens! hahaha
Doedsknark, Donator
#72 det har ju lite att göra med din totala vikt delat på din stödyta, dvs fötterna :o fötterna är förhållandevis små jämfört med din vikt, och jämfört med stenens vikt och yta.. tror jag xD
lundan92
tro vad ni vill men de funkar för jag har testat. trampar man tillräckligt snabbt så får man ett tryck under skosulan och det är det man trampar ifrån på.
Apastar, Donator
Jag håller helt med de flesta som skriver att det verkar handla om att dom gör reklam för Hightec (eller vad märket nu hette).
Men ni som säger "det går inte", dra till ett badhus imorgon och börja prova. Jag och polarna höll på med samma sak i sommras varje dag när vi var ute på sjön, och det går.
Inlägget är borttaget
Hyppe
Jag kan konsten att flyga, så detta är väl ingenting.
Är bara till att ramla och missa marken ;)
Yellowzombie
wtf pratar du om #74? antar det du pratar om är tryck p=a*m.
Om ingen annan hört viskositet här förut så kolla upp det. mythbusters gjorde något likande och hoppa runt på en gipsbaserad vattenblandning.
76# för tusan, det är ju för att i badhuset finns ingen ytspänning. fysik verkar inte vara det starkaste ämnet här
Doedsknark, Donator
#79 nämn ett starkt ämne på existenz, förutom bitcheri! :P
couzN
#80
bitcheri, trolleri och djurplågeri
3 starka ämnen på existenz :PPppPppPp
nson
Alltså det är fake. Bara så alla vet :P
exone, Donator
Kollade runt en del, trodde det var fake för men den verkar äkta.
Tror dock det kräver jäkligt mycket teknik.
Scarz, Donator
Spela roll om det är fake. Trevligt om folk började köra med det i sommar (= p12 goes in to water = Win!
Scarz, Donator
Spela roll om det är fake. Trevligt om folk började köra med det i sommar (= p12 goes in to water = Win!
founta
bara för att du inte kan betyder det inte att ingen kan!
den krabaten klarar de http://www.youtube.com/watch?v=45yabrnryXk så då kan jag med =)
FantasyNisse, Donator
Men tjenare Notrallon! :D
Frän video btw.
djurvän
Detta är lika fake som Jesus..och inget annat än fake. Tänk att det finns fjortisar på existenz som är lätt lurade och tror på denna skiten.. Gå och lägg er.
negaren
Men era jävla retards. Att ni ens kan tro att detta är real är förbryllande.
Zippo1337
kolla på 00:48! det ser lite misstänkt ut :P som någon slags platta går sönder under vattnet! men jag vill gärna tro på det här, skulle vara ganska coolt! =)
Inlägget är borttaget
Apastar, Donator
#79 Yellowzombie
"76# för tusan, det är ju för att i badhuset finns ingen ytspänning. fysik verkar inte vara det starkaste ämnet här"
Och jag sa att när vi gjorde det, vid ett flertal tillfällen, var det på Sjön, VÄNERN för att vara mera exakt.
Fabhus
#69 Du vet att världens snabbaste man (Usain Bolt) tog ca 4,3 steg per sekund. Om världens bästa sprintare inte ens klarar av att ta fler steg i sekunden är det omöjligt. Att du ens försökte jämföra din "sport" med detta får mig mållös. Att kunna springa på vatten beror på kraften du trycker ner med dina fötter.
Det där med 7-11 steg per sekund är obegripligt, en viktig faktor i detta "vatten springande" är en människans densitet.
Testat släppa en fjäder på vatten och en bit granit?
Det är möjligt att springa på vatten om du sänker din densitet tillräckligt mycket, men om man kan klassa det som någon bedrift är en annan femma.
Doedsknark, Donator
#95 så du säger att det är lätt att sänka sin densitet?!
FantasyNisse, Donator
#95 Du är nog bra dum i huvudet du. Bara min åsikt.
Azgal
Allt är ju inte fake , allt är inte omöjligt ! :)
aejt, Donator
#59 Ah. Tänkte inte alls på In The Groove. Vet inte om jag skulle kalla det en sport, även om jag vet att det är jävligt uttröttande. Men kul är det iaf. :> Sen är ju de stegen väldigt mycket mindre, man lyfter ju bara fötterna några cm över dansmaskinen.
krel
såhär ligger det till, det finns ödlor som kan springa på vatten av ren fart. p.g.a. deras stora fötter och lätta vikt behöver de inte hålla samma extrema fart som en människa skulle behöva.
för att en människa ska kunna springa på vatten måste det gå bra mycket över 100kmh.
sad to say it, men så jäkla fake att det ryker om dem
Doedsknark, Donator
#95 klart densiteten är en stor faktor, men inte lika stor faktor som farten, KAN DU KASTA EN FJÄDER ELLER?!!!
ruffzan
Dom ramlar på samma ställe varje gång! dom kommer bara en viss distans. dom har preppat det innan
Inlägget är borttaget
inport
jag tyckte att det va grymt iaf så jag tror på de :P
Inlägget är borttaget
roflpie
det där vill jag se med egna ögon innan jag tror på de.
Doedsknark, Donator
#107 för att inte tala om typ.. racewalking :P
Bongsmurfen
detta är hur lätt som helst. ni ska se när ja flaxar med armarna o flyger ist, DET KALLAS SKILLS!
aejt, Donator
#59 Coolt att en snubbe från min gamla skola är med i det teamet, om dom är bland de bästa i världen. Minns att han var grym på det där för några år sen, men har väl gått framåt ännu mer. Om du undrar vem jag pratar om så är det Mandodo. :>
Zoul, Donator
# 59 HAHA SPORT JAG DÖR!!!!
Doedsknark, Donator
#114 din första kommentar på den här videon drog du klockan 02:45, klockan är nu 04:09. Tog det så lång tid för dig att komma till den slutsatsen? :P
nilson
vette fan vad man ska tro asså...
Snigelfis
Jag tror att det kna vara på riktigt. Det är ju inte direkt så att dom kör ett frivarv runt hela jävla sjön, utan hinner ta några steg p.g.a den snabba farten. Jag vet inte men fötterna verkar ju fungera ungefär som när man kastar macka.
Dom kanske har någon speciell vinkel på fötterna när dom springer eller så är det bara så att det är just p.g.a farten som dom klarar det. Att dom liksom har mycket större kraft frammåt än tyngdkraft neråt vilket gör att dom kommer en bit och inte behöver särskilt stabil mark för att ta sig frammåt utan bara nått som tar emot, som när man kastar macka.
Nu kan jag ju ingenting om sånt här men det vore fan riktigt kul att testa så man själv kan få det bevisat. Eller om en polare som springer helvete så fort får göra det istället:P
Goorex, Donator
Jag tror på det tror som 117# säger att dom kommer så pass långt pga farten och sen så höjer dom ju benen liksom hela tiden kanske för att trycka sig uppåt i farten? (IDK)
Men förvånar mig inte ett dugg att det skulle gå med allt annat "omöjligt" som folk har lyckats med förr. :) Sen håller jag med #24. :)
räk0st
#79 Yellowzombie.
Jag är ganska säker på att det finns ytspänning i badhus också (Y) Ingen ytspänning = Inget vatten.
Tror jag...
Minimajs, Donator
kanske hade varit trovärdigt om dom hade haft större skor=vattnet förflyttar sej inte lika snabbt under dom och dom sjunker långsammare, men ett par vattentåliga träningsdojjer.... näe, klart fucking fake.
Sato-Kun
att folk ens nästan tror på detta, sorgligt.
bask3r, Donator
Om detta skulle funka så är ju ytan tvungen att va intakt. Ytan är inte mycket att skjuta upp ifrån med kraft, men om ytan klyvs så fastnar du ju bara med foten i vattnet
#4, man skulle säkerligen sjunka ner vid varje steg, men om detta ska vara möjligt så ska dom ge fan i att sjunka
Cool film 8)
räk0st
#120 Doedsknark.
Diskmedel tunnar bara ut ytspänningen. Men jag vill minnas att min lärare sa: "utan ytspänning så skulle vattnet bara flyga omkring". Som dimma då, antar jag :P
idioter
en normal vuxen människa på ungefär 80 kilo skulle behöva springa i 120 km/h för att kunna klara av det där
Duvve, Donator
FAN VA COOLT!! :D
Madness
EFtersom man ser i slowmotionen att dom lägger ner tyngd på att springa på vattnet, måste det betyda att dom springer på något
sjukfisk
Den är fake det förstår ni väl? :S
warnerve
Orkaaa. Detdär uppfanns ju för flera tusen år sen. Skriv klassiker på länken!
nobenn
Omg fake... de tar slut vid en punkt hela tiden eller tidigare om dem inte lyckas springa på sin sak som e under vattnet...
vESTIN
finns ju vissa sjöar eller vafan det är som är grunda först sen ner till en mycke djupare nivå. jag tror att det är fake iaf.
Lewn, Donator
Spring på majsstärkelse istället, det funkar: [URL=http://www.youtube.com/watch?v=f2XQ97XHjVw]Här[/url]
OstmackA
ROFLROFLROLF SO FUNNY TO READ THESE COMMENTS,
#126 idioter, det är mer än så x)
OCH JA FÖRHELVETE DET ÄR FAKE DET GÅR INTE ATT SPRINGA PÅ VATTEN ERA DUMMA HORUNGAR.
wurrfag
Tänkte ni inte på att han ramlade på nästan EXAKT samma ställe varje gång han kom "långt"? Lär ju vara riggat.
Oskarious
#136 Du verkar ju ha koll på det här, kan du inte förklara hur snabbt och varför och alla faktorer som spelar in?
Harald
#136 Ehm.. jo? Teoretiskt så ska det gå då vaten har en väldigt fast massa.
Testa att göra ett magplask från tian, så fattar du vad jag menar.
Helt klart så tycker jag att det borde vara möjligt med rätt hastighet, vinkel och nerslag.
PeaceOut
Fejk Man ser att han trampar i botten medan han springer.
chr1z
fejk eller inte, det bannas för lite p12or
Alpine
Use the force LUKE! Snacket om att tro på det skar sig till verkligheten men jag tror nog på det där. Hittar man rätt vinkel stampar hårt i varje steg så visst.
Tänk er att ni landar på mage på ytan, då tar det tvärstopp nästan och sen sjunker ni som en sten. Är vattnet som inte hinner tränga undan som gör det. Samma effekt blir det om man slår kraftigt med dom där skorna och sen att de hittar vinkeln vid lyft. Sjukt om jag satt och fiska i en båt och sen kommer det en sån springande :D
el deverry
va kul man kan ha med lite plexiglas. ^^
armida
Man kan ju inte veta säkert, men jag tror det är äkta
diskmaskin2, Donator
fan va awesome. klart det är på riktigt! även om man behöver springa i 105 km/h för att klara att på gå på vattnet som människa...
AirFix
Fake... Ni som tror på detta kan ju försöka, lägg upp en video till oss andra som inte tror på det sedan och bevisa motsatsen. Inte ens i döda havet kommer ni kunna göra detta ;)
BallMaster
http://www.youtube.com/watch?v=f2XQ97XHjVw
Hangar, Donator
Fejk så klart. De marknadsför deras skor. Folk som testar detta är dumma.
Timpaah
så viasat explorer visar fakesaker? Visste jag inte...
kambiiz
#14, Det som du säger kan inte stämma, en av killarna failar direkt i början alltså ser man att det inte är grunt, medans en annan springer 2-3 meter längre än han, 99% säker att det här funkar
peace
l0lerN, Donator
Det är lätt inte fake! vilka nabblets som tror det.
berzerk
DOG DOM ROGER DIN JÄVLA FITTA
Ostenswe
#20
retard, han springer väl fel med flit för att dem ska visa att det inte är alltid så att man lyckas och att dem visar det är för att folk som du ska tro på filmen.
fetisen
Intressanta kommentarer av p12 som snart ska borja lasa fysik...
Megamisama, Donator
#4 retard, ytspänning
Min personliga åsikt är att detta inte är fake. I de rätta förutsättningarna bör man kunna springa iaf en liten bit på vattnet... Hade älskat att se hur långt Usain Bolt (eller vad fan han heter) hade kunnat springa
danielio, Donator
Tror faktiskt inte detta är helt fysiskt omöjligt, är man kvick och lätt på fötterna så ska man no kunna klara av en liten bit, vilket ni ser.
Turbohanna
den som lever får se, börjar fler folk med det här blir det nog en hit inom extremsporten.
Inlägget är borttaget
Rövhatt
Klart som fan att det inte är fejk, är som folk innan har påpekat, killarna kör ju inga jävla aerovarv runt sjö fan!
Inlägget är borttaget
fantafree
detta är förfan inte fake... ni som säger att de tär fysiskt omöjligt? förklara hur vissa ödlor klarar av att springa på vatten...
zlinkan
med storlek 50+ på trälabbarna och rätt motivation(tjack) så kanske :)
Labomba, Donator
Ni som tror att detta inte är fejk är fan så jävla bombade, att man blir shockad som katten ovanför. Nån idiot ovanför jämförde det med en ödla som kunde gå på vatten. Vi är inte byggda som en ödla, lika lite som flugor kan gå på vatten. ska du jämför oss med flugor också kanske? Kolla 2.20-2.23 man ser hur lårmusklerna spänns(några cm under vattnet), det finns ingen chans att vattnet skulle klara av att hålla emot när han trycker ner med sitt ben. Vi ser inte hur dom förbereder allt. Förmodligen har dom en genomskinlig bräda(plast/etc, byggd som catwalk)nån cm under vattnet.
Zhachrod
Vad sjutton, dra på er ett par stora dojor och testa i sommar så får man väl se om det är fake eller inte. Det är ju inte precis så att man ofta tänker; "NU JÄKLAR SKA JAG SPRINGA PÅ VATTNET!".
Densk
helt solklart fake..
left4play
För er som tror detta är fejk så kanske ni inte känner till att när man träffar vatten tillräckligt hårt med något så blir det som betong. testa själva med er handflata mot typ en pool eller sjö.
Koprofagen
Stor chans att det är fake... Bara grunt vatten
fattigjon
#167 fantafree
Läs på lite fysik så förstår du nog sen :)
AirFix
#173 left4play
Så med andra ord påstår du att man kan göra en handvolt på vattenytan, bara man kommer med tillräcklig kraft GL HF med det! :D
zlin, Donator
Jag själv har sätt det på discovery channel där just detta klippet visas o att det faktiskt är sant att man kan springa på vattnet.
koopa122
när folk säger de behöver hålla en viss hastighet för att kunna springa på vatten så är det väl fördmoligen för att kunna upprätthålla springningen och inte bara ta några steg som de gör, sen så ser man ju att de åker ner i vattnet så fort farten sjunker plus att de använder vatten repellerande skor som hjälper dem med flera steg.. låter lite orimligt men kanske inte är omöjligt
Inlägget är borttaget
Pyntas
Fyfan, jag önskar att det inte är fejk, i realy do. Men om man nu skulle hitta en förklaring till varför det är och inte är så skulle jag bli tacksam, flama inte har inte läst att komentarer ;S Är ganska lat av mid :I
AirFix
Eniro var ju till bra hjälp :P.. svar från Eniro: "Hejsan! Vi på eniro, tror inte att det är möjligt om man inte har speciella skor som gör att ytan blir större. Det finns videos som visar att det det går om man kommer in från rätt vinkel, men det är svårt att säga om dessa är fake. ha en bra dag!" Haha jag antar att dem har sett denna också xD
181
alla springer ju lika långt! dom har ju lagt nått under!
QorQeli
LOLz, osynlig / genomskinlig bräda under
Inlägget är borttaget
JohanD12, Donator
#183 skulle hellre kalla det plexiglas eller liknande
Zhachrod
#176 You know what? THAT WOULD BE FREAKING AWESOME!
sirKiing
Men det är ju inte fake era efterblivna kossor. Det var på TV igår med. -.-
Inlägget är borttaget
Twilboi, Donator
äre duktigpojken som googlat? x)
Säger bara JÄÄÄVEL va tuffT!
Sejwer
Förut trodde man att man aldrig skulle kunna flyga.. vilket man självklart kan nu. Ni tror att man aldrig kommer att kunna gå/springa på vatten.. vilket man självklart kommer kunna göra inom en viss tid.
IKKE FAKE.
Hallonpaj
men antalle är de fake om alla ramlar ner i vattnet på samma ställe..
Twilboi, Donator
Men vi kan inte flyga utan utrustning vilket förmodligen kommer att bli likadant med springande på vatten.. Jag vill gärna tro på det här :) ser ballt ut!
Inlägget är borttaget
Inlägget är borttaget
pesto49
Intressant diskussion, jag tänker inte ge mig in i den, då jag egentligen inte har någon kunskap om den bakomliggande fysiken. Här är dock filmen på ödlan som löper på vatten:
http://www.youtube.com/watch?v=45yabrnryXk&feature=player_embedded
tannibanani
#22, Hur förklarar du då vatten som ligger en bråkdel av en millimeter ovan kanten på ett vattenglas, utan att rinna ner? Eller skräddare (alt. vattenlöpare) som "simmar" på vattnet?
Det kallas för ytspänning.
Nog för att den här filmen fejk så det bara smäller om det, men kom inte och påstå att det är fysikaliskt omöjligt.
Inlägget är borttaget
Jaqobialol
då vet man ju vad man ska spendera sommaren till att lära sig ;)
enkrona
jag har klarat av de där med fast jag sprang över atlanten och åt på KFC i NY.
odda, Donator
#197 klart att det inte är fysiskt omöjligt men det finns ingen som kan göra det nu, detta är ju fejk det kan ju även en höna se. dom springer ju inte särskilt fort så det är ju första tecknet men sen vet man ju aldrig dom kan ju vara guds söner även dom och istället för att gå så springer dom för att göra nått coolt
hajjelito
Ni som sett denna och ens tänkt tanken på att det kan vara riktigt borde brinna i helvetet. Man måste springa över 130km/h vilket är fysiskt omöjligt, JA!.
Inlägget är borttaget
AnvändarN
#94
det tuffaste är ändå att du inte har någon ytspänning i ditt badhus!
Eekamouse, Donator
Jag är CHOCKAD!! Seriöst, hur FAN kan ni tro att det ens finns en chans till att denna videon är sann?!? 1: Pausa vid 00-26-00:28, ni ser vad han springer på där.
2: Ödlan är väldigt liten, och väldigt lätt, och har väääldigt stora fötter. Till och med han bryter ytspänningen, men klarar ändå springa. Varför? JO för att han har väldigt starka ben om man jämför med hans storlek, och klarar av att trampa väldigt fort, han typ "Simmar" snett uppåt, med tillräckligt stor kraft för att ha hela sin kropp ovanför vattnet, plus att lärt sig hålla sig upprätt sådär. Videon på ödlan är i slowmotion, så man ser inte hur många gånger han sätter ner sina stora simfötter under vattnet och trycker ifrån. Men det är väldigt många gånger per sekund... 3: Människor väger kanske 8000 gånger mer än den ödlan, och har kanske 10-20 så stora fötter, om ens det. För att kunna göra som ödlan så hade man varit tvungen att ha större fötter, och trampa på som FAN, kanske 15-20 gånger per sekund. Människan har inte den förmågan att kunna röra sina ben så snabbt. 4: OM man nu skulle kunna springa på ytspänningen, vilka vissa säger att det är dessa gör, så misslyckas du så fort ytspänningen bryts, för då sjunker du ner genom vattnet. OM man nu sprang på ytspänningen så skulle vattenytan inte spricka och skvättas upp, han skulle inte sjunkt ner genom vattenytan. Ja, vattnet skulle rört sig. Ytspänningen är inte särskilt stark, men ni kan tänka er såhär: Ytspänningen omringar vattnet, låter inte det fly. Så fort ytspänningen bryts(Vilket tar mindre än en millisekund om där är mer än något grams tryck per kvadrat cm på det) så har du misslyckats. Så fort det skvätter liiiiite vatten, så har du misslyckats med att springa på ytspänningen. För då har den brytits, och du har satt ner foten i vattnet, den har kommit under vattenytan. Dem skvätter massor med vatten, och är under vattenytan med fötterna, dem springer INTE på vattenytan.
Till nr #197 Skräddare väger ett par gram, men delar ut den vikten på en stor area, så därför bryts inte ytspänningen och den kan helt ofarligt "flyta" på ytan. Men det är fysiskt(Inte fysikaliskt......) omöjligt för en människa med normal anatomi att kunna åstadkomma.
e7ernal
dom springer på glas precis under ytan
korvhans
titta på deras tidigare videos o se att deras kamera utrustning är värdelös, Detta klippet är sänt på TV och inspelat med riktiga prylar. Finns ingen anledning till varför det skulle vara fejk :S
Trean, Donator
#169 kolla 1:14 då. om det är grunt så skulle vattnet tryckas ifrån på det ställe du trampar, och det dom springer på skulle visas eftersom det förmodligen är en plan yta. ni vet själv hur det blir om ni slår med handen på grunt vatten, allt vatten trycks bort och för en mycket mycket snabb millisekund så visar sig botten. det kan vara sant, eller så är dom riktigt skillade på att fejka!
Nu kommer det bli ett jävla liv från alla religösa.
jaxxor
Det går inte, för människor är för tunga för att springa på ytspänningen. Däremot om vi var helt platta och någon kunde skjuta iväg oss i räzer fart så kanske det hade gått :D
Oskis
#79 Yellowzombie
Inte gips blandning utan majstärkelse tillsammans med vatten tror jag det är.
FireWaia, Donator
Det är helt jävla otroligt att ni sitter och diskuterar detta som om det fanns en chans i helvetet att det skulle vara på riktigt. Det är en sketch... Jesus helvete vad jorden kommer gå under hårt när alla 90talister tar över.
kkarlss0NN, Donator
Fejk dom har säkert nån sak som inte syns under vattnet så man ska kunna springa på den
FantasyNisse, Donator
Jag tycker iaf att det är en frän video. Orka diskutera om "fakeheten" på varje jävla video.
Och förresten, det är många som tävlar i ITG, alltså är det en sport.
Dolken, Donator
#68 Granter så du menar när du kastar en sten och den studsar på sjön, kastar du den i 130km då eller?
Cpt.Karlsson, Donator
Hoppas det går på riktigt, jag tänkte löpa till USA i sommar.
JesusOfSuburbia, Donator
Det är fejk som fan. som någon tidigare nämnt behövs mycket högre hastighet för att det ska kunna gå.
Ingen här som läst fysik?
Cross, Donator
Det är inte fake.. min kompis prövade det, han kom typ 3 steg ut i vattnet xD utan utrustning eller nåt..
ztolteN
Vet inte om någon annan har skrivit detta redan, orkar ej läsa igenom kommentarerna. Men varje gång han springer ut i vattnen faller han till sist och det är alltid på samma ställe han faller. Han kommer alltså inte längre ut än dit. Så där är väl något under vattnet som räcker så långt.
couzN
Alla ni som inte är p12or, och som tror att detta är sant, kan väll ta o göra oss alla en tjänst o börja om grundskolan eller något. Det är fan löjligt att folk tror på detta.
daddale, Donator
#218 Cpt.Karlsson
Klart det går kör på bara!
Sumba
Det går inte att springa på vatten, lär er fysik och sluta tro på skit -.-
Torkz
#217 Dolken,
Nej, han menar om en människa skulle springa på vatten så skulle en hastighet på 130km i timmen att behövas. Man brukar inte använda stenar som väger lika mycket som en människa när man kastar macka, så en hastighet på 130km behövs absolut inte.
OstmackA
#140 sa jag att det va teoretiskt omöjligt? nej, jag sa att det var omöjligt.
fellE, Donator
Är fejk, men vill tro att det är sant :(
leutrim220, Donator
Kan ändå inte va fejk var åker jetskin någon stans då era eckels
LolzarN, Donator
i just lol'd, att folk ens orkar argumentera om något sånt här:)
kramer
Är det någon som kan något om detta som kan säga om det här kan vara på riktigt eller inte?
fiskefarfar
jag kan springa typ 10 steg, så nej... det är inte fejk...
korvkioscar, Donator
Varför ska alla som tycker detta är fejk hänvisa att dom har rätt? Visst det känns kanske lite svårt att tro men om vi inte tror på någonting kommer det bara vimmla av massa jävla fittor som tror dom kan och vet allting precis som vissa existenzare.
ML, Donator
Enligt BBC´s satsning LIFE berättar dom att det krävs ca 120 km/h för att en människa ska kunna springa på vatten.
Humlan
Det sorgliga är att när dem når utanför "bryggan" som dem har så försöker dem inte ens springa vidare utan typ hoppas ut i vattnet ^^
jimmy2k
Jag tar illa upp personligen, Och blir otroligt förbannad. Detta är fake! Vad är det ni inte förstår?! Är folk verkligen så här jävla dumma?
OMGTHATLOL
Detta är möjligt: Ro på hur hårt du har tränat, hur snabbt du springer, hur tungt vattnet är, Vilka skor du har och du måste stampa i vattnet hårt. ( pröva själv med handen, att slå på vatten allt du har, om du gör det rätt kan du tom få ont).
Kom ihåg Allt är möjligt!!
jimmy2k
Om då åker barfota efter båt så behöver du åka i närmare 60km/h. så det betyder att du behöver stampa ner dina fötter i vattnet jääävligt fort.
uberhej
man kan köra på vatten iaf
http://www.youtube.com/watch?v=PW9gNaPDghw
baconfisse
dom lyckas nästan alltid få samma antal steg på vattnet :S:S
FireWaia, Donator
korvkioscar| #233: Mycket bättre med korkade jävla fittor överallt då än folk som kan hänvisa fakta menar du?
HFKICKS, Donator
träna så man har snygg kropp på beachen 2010? Nä du lär jag mig springa på vattnet istället!
Hur coolt vore de inte att komma och springa ut 10 meter på vattnet sen doppar man sig när alla andra ligger och solar sin platta mage?
Engel, Donator
Så jävla fake att det folk som tror på det är dumma. Den som läst en del fysik i skolan vet att detta är fake. Hastigheten man springer i går aldrig över tyngdaccelerationen vilket gör att man sjunker. Tänker då även att vattnet har mer densitet, men det funkar ändå inte.
Som jimmy2k skrev stämmer. Lycka till att springa i 60km/h. Du behöver dessutom mer hastighet när du trampar dig fram annars går stegen bara ner i vattnet. Så en ~100km/h kanske är möjligt... Men tror inte det heller för en människa.
jeppe248
Videon är tyvärr fake. Om du kollar 0.48-0.50 om och om igen ser du att den platta som de springer på böjs och "slår" upp lite vatten i luften längre fram än var han befinner sig just då.
Pillpipp2k5
Dom testade det här på mythbusters, det går inte!
mr.MaryJane
Jag upptäckte ännu ett bevis, dom tar ungefär samma längd varje steg, båda personerna springer 11 steg på vattnet, och faller i på 12 steget.
FireWaia, Donator
OMG! Sluta för i helvete att försöka motbevisa detta! Det är som att försöka motbevisa att vi lever i vacum eller att det faktiskt finns intelligent liv på existenz! Det är solklara självklarheter som inte behövs förklaras!
Elluminate
Jag kan ju faktiskt garantera att det är FEJK!
Är fysiskt omöjligt om man nu inte springer i ca: 250 km/h och med 6 ton tryck i varje steg
Inlägget är borttaget
Haxxelhoff, Donator
#222 couzN
Då kan ju du börja grundskola. Eftersom att du varken kan skriva eller stava korrekt.
Inlägget är borttaget
Avsky, Donator
Tror nog detta är fake, men omöjligt? Det tror ja inte, får man bara upp samma hastighet på benen som denna ödlan så :D
http://www.youtube.com/watch?v=45yabrnryXk
Göttmos, Donator
Haha #22 FAIL! Lär dig svenska, det heter fysiskt, inte " fysikaliskt "
Geten123, Donator
aja men även om det är fejk så är det ju coolt att dom får det att se så troligt ut. =) tycker jag
Daahpr0
finns det på youtube, är det sant !
cynamoon
kolla på mythbusters så förstår man att det är:
FAKE N' GAY
Geten123, Donator
http://www.youtube.com/watch?v=inA-36YRV0Y&feature=related här sskulle man faktiskt kunna gå på vattnet med lite hjälp (av japanska huvuden)
Derp
Jag spyr ibland
Mörtin
Dumma jävlar som tror att det är på riktigt. Ni måste gå på vafan som helst. Har man läst någon fysik över huvud taget så förstår man att detta är omöjligt.
Notera även hur de springer åt sidan en bit innan de slutar "springa på vattnet"
Nyrrepyrre
Tror dem lagt någon lång platta som ligger precis under vattenytan som de springer på som sedan tar slut ^^
william339, Donator
Självklart är det fejk. Då dom snackar överdriver dom ju så jävla hårt. "I believe that if you really want something, it can happen"... wtf
anteabc
#22. de trodde samma detsamma om att man skulle kunna flyga.
anton2k
När jag tittade på the prestige igår slog det mig vilken dålig publik existenzfolket skulle vara till en trollerishow. FEJK FEJK FEJK! Att det är fejk behöver inte innebära att det inte är underhållning
FireWaia, Donator
Göttmos| #257: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fysikalisk_konstant
ezedt, Donator
så jävla äckligt fejk :D
Razuz
hm, en sak som gör att man märker att det är fejk. är att nästan alla kommer lika långt, och sen helt plötsligt efter ett steg så sjunker dom direkt. Syns väldigt tydligt på 1:56 nånstans där. Där syns det vart denna "undervattenytansaken" slutar. Men samtidigt tycker jag att det är skumt också, det här på 2:14. När han tar första steget så kommer det ju upp sand! Tycker det är lite weird!
Satan93572390572
Ni som försöker till hänvisa till fysiklagar kan ju ta er, detta är fullt möjligt med en tillräckligt stor yta på skorna och en väldigt hög hastighet. Dock är just detta fejk, fanemig.
Randig, Donator
#269 bästa kommentaren idag XD
latol
#267 anteabc Så du anser att människan idag kan flyga? nice! Skicka en video när du hoppar från ett tak och sedan flaxar lite med armarna och flyger iväg, så är jag nöjd ;)
european
Förmodligen fake men inte helt omöjligt, men det gäller isåfall att man ska springa väldigt snabbt och jag är tveksam på att någon kan springa så snabbt, kanske Usain Bolt. Saken är den att vatten har en väldigt stark ytspänning, det är därför stenar, golfbollar och även flygplan studsar på ytan när det slår i vattenytan i relativt höga hastigheter.
För att en människa ska kunna springa på vatten så måste man försöka o utnyttja så mkt av ytspänningen som möjligt, dock väldigt svårt. Tror inte det här är äkta men det är halvmöjligt i teorin.
Pontalito
fake! de har byggt upp en plattform undervattnet som man inte ser när de filmer i den vinkeln. Det blir totalreflektion mot vattenytan så man inte kan se.
ironman1337
haha det är fan inte fake det är bara att ni är avundsjuka att ni inte kan det :D
heppa
#206 Tack för att du läxar upp dem som inte fattar ett piss!
Tomcat13, Donator
Man kan inte springa på vatten, gäller bara att hitta stenarna..
aandy
#18 negaren
Vad har du för fakta bakom dina förutfattade meningar?
Berätta lite om varför videon är fake är du snäll, tuffing.
berkaaa
De som talar om densitet och dylikt här är ju de riktiga idioterna. Vad jag vet så går det att åka skoter på vattnet? Det går att göra diverse specialbilar på vattnet?
Som några tidigare har nämnt handlar det om hastighet vinkel och yta.
Därmed inte sagt att detta klipp är sant, MEN det har då fan inget med densitet och göra.
Grytankokar
Om ni kollar på alla ställen dom springer på så springer samtliga på samma spår =)
BerraDarko
Pausa vid 2.12, spela upp videon långsamt, då ser man att han springer på någon planka i vattnet
wannabe
MEN förfan ni som tror på detta!
gick ni aldrig i skolan eller? -det finns ett djur vars namn jag inte kommer ihåg just nu(ngt ödleliknande) som kan springa på vatten och som springer så fort för att kunna springa på vattnet. Och i studier visar det om att om vi skulle springa över vattnet så måste vi hålla en hastighet på över 90km/h tror jag de var för att springa på vattnet.
Springa på vatten? NEJ, så detta e fake
sp0nk
Jag tror på detta.
Tänk på att skräddare och andra djur kan stå helt stilla på vatten tack vare ytspänningen, man får dock tänka på att de väger extremt lite.
Ett bättre exempel är:
http://www.youtube.com/watch?v=45yabrnryXk&feature=player_embedded#!
Det där är knappast fake, men som sagt, den må vara mindre och väga mindre än en människa.
nathan
Denna är garanterat fake.
Kolla när dom drar fram jetskin, killen viker av till vänster mot slutet av "waterwalken", antagligen för att plattan dom springer på kurvar av i ändan.
marc0p0l0
Ni som tror på detta är ju hyfsat efterblivna.
Psyke5, Donator
Asså jag tror itne de e fejk, sen alla som säger att de e e fake när dom inte ens testat de själv utan bara drar slutsatsen att de e fejk kan ju dra åt helvete :)
qwerty3225
Bara jag dom tycker att det ser ut som om dom använder nån slags green screen ibland ?
ostkartong, Donator
hoppas dom testar detta på mythbusters
bennybendz
hur kommer det sig att alla ramlar på samma ställe? jo, svaret är där plattan tar slut. så enkelt är det. det går inte. DET GÅR INTE! att gå på vatten.
Goorex, Donator
Hoppas alla slutar grina. :) Låt alla tro som dom vill? Deal?
rolyboy, Donator
@ #283, http://www.youtube.com/watch?v=PW9gNaPDghw
Skoter VS Jeep.
Det som sker på klippet är helt möjligt, just detta klipp är möjligt fejk. Men med rätt fart, salthalt i vattnet och breda vattentäta skor.
Bokad
känns lite orealistiskt att det skulle gå med den lilla farten dom får upp, dom springer ju lika snabbt som dom gör på mark (om inte långsammare)
cynamoon
#292 ostkartong
Som sagt, de har redan gjort det och efter att ha sätt det avsnittet så förstår man att detta är fake n gay!
folkaboeren
Inte fejk, min farbror håller också på med sånt!
space_m0nkey, Donator
#27 Sett heter det...
Fan ska nog testa det nångång ;o
Inlägget är borttaget
flakinen
#293 bennybendz
haru testat? EHEHE
couzN
#254 Haxxelhoff
Så för att jag inte orkar bry mig om stavning och meningsuppbygnad i kommentarerna på en internetsida så är jag lika trög som någon som tror att man kan GÅ/SPRINGA PÅ VATTEN.
bra logik du har!
PaIm
Mhm? Är ni dumma i huvudet?
Om ni tänker testa detta så filma det så kan lägga upp det som "dagens fail".
floxy, Donator
haha så dåligt fejk så det är sorgligt, bara för att ett skoföretag vill göra reklam för sina vattentäta skor så behöver de inte skämma ut dig med en så dålig film
maoulina
herregud, dom har redan haft detta på Mythbusters och försökt gå på vatten med massa olika grejer på fötterna men det funkar inte ens med det. och då funkar det verkligen inte med vanliga skor? haha fail på er som tror detta.
Boyooh, Donator
Inte en chans att detta skulle funka!
dannerr, Donator
Nope det skulle aldrig funka enligt mig ^^
Hittils 65 "fake" ord på denna sida, 300 har skrivit kommentarer, 250~ tror att den är verklig?
sonofa
———————————————————————————————————————
FAN VAD EXISTENZ SUGER HELT PLÖTSLIGT :(
————————————————————————————————————————
mobilfobi
Alltså om ni tror att det är fejk för att man inte kan ta emot mot vattnet, så har ni väl rätt. Men det gör dem inte.
Det ända är att dem har en snabb och bra hastighet och sedan glider fram med fötterna, men tillslut tappar dem fart och då sjunker. Samma om man ska kasta macka. Snabb fart och så studsar den fram.
Synd att folk hela tiden ska vara så negativa.
Våga tro lite.
bennybendz
#309 tro gör man i kyrkan. inte då datorstolen
OstmackA
#309 du är helt efterbliven ditt äckliga fittcp, dom springer på plexiglas-plattor sen när dom tar slut sjunker dom, din dumma judefitta, gå tbx te skolan, eller börja gå i skolan.
sahlen
det går springa på vanilj sås? nu vet jag Jesus gick inte på vattnet han SPRANG!
Jesus_bor_hemma
Tror inte det är FAKE. Jag har för mig att det var så jag gjorde ^^
Inlägget är borttaget
OstmackA
------------------------------------------------------------
************************************************************
KAN INTE EN UPPDATERARE POSTA LÄNKAR PÅ FYSISKA LAGAR ELLER BARA SKRIVA ATT DET ÄR FAKE?
************************************************************
------------------------------------------------------------
Inlägget är borttaget
Dickmuncher
28# det är vatten reflektionen + vågbrytningen. jävla blindstyre!
korvkioscar, Donator
Firewia| #233 Visa hur du vet att det är fakta då! Jävla idiot.
hellsike, Donator
#317 OstmackA
Jag hittade bara digitala lagar :( [url]lagen.nu[/url]
Crilling
Det är inte fysiskt möjligt att en humla skall kunna flyga heller ... jag vill tro!
Inlägget är borttaget
Inlägget är borttaget
hellsike, Donator
#287 sp0nk
Dessa ödlor och människor är ju väldigt lika?
För det första så väger en sån ödla kanske... 50-200gram?
För det andra så är deras "fötter" hälften så långa som deras egna kropp(svans ej inräknat).
Så för att springa exakt som ödlan gör så måste mina fötter vara 90cm långa, jag måste väga väldigt lite och springa mycket mycket fort.. Låter det rimligt?
#322 Crilling
Det är visst fysiskt möjligt för en humla att flya din nöt, hur gör kommer det sig annars att dem gör deT? Humlornas vingar fungerar ungefär som en dubbelverkande fjäder, den bygger upp kraft när den far åt ett håll och sedan släpps den av vilket gör så den spänner upp åt andra hållet sen fortsätter den så.
Och ni som jämför människor med platta stenar som man kastar... kom igen??
dmarc
tenk att se usan bollt springa hahaah på vatnet hahahaah bode fan oka över till andra siddan!! haahah
Rallarswing, Donator
Någon här skrev att vatten blir lika hårt som asfalt vid en viss hastighet,vilket jag med har hört, tror faktiskt att detta går att genomföra om man har extremt vältränade ben!
Blomman, Donator
haha :D
Tycker det ser lite mysko ut när killen springertyp fem meter och sen direkt börjar sjunka, ser bara inte ut som om det är på riktigt....
OstmackA
#326 Ödlan du tänker på väger mellan 200-400 gram, o springer 20 steg/sekund, anledningen att den kan springa på vatten är att den har fötter som formar ett vakumliknande hål, tänkdig att du tar ett glas, vänder det upp och ner o trycker ner det i badkaret, när du sedan drar upp glaset fort så bildas det tryck som håller ödlan över vattnet.
And thats why the lizard can run on water and man can not.
för att en människa ska kunna springa på vatten så skulle vi behöva springa 100 kmh~~ o utlösa 15x energi än vad en människokropp klarar av, THE END kan ni idioter + trolls hålla käften nu?
Slynaa, Donator
Sjukt kul att läsa vissa av kommentarerna här. Fan vad pålästa alla är!
I villket fall kan det inte vara så att de "springer på ytspänningen". Med tanke på att de spräcker den med handtaget på båten som de springer bakom. Detta utan att påverka distansen de springer.
jerka190
vid 2.12 så faller han helt plötsligt rakt ner i vattnet fast han har samma fart på benen också vidare.
Flizzen
#327 dmarc
Jag hoppas att du inte är seriös när du skriver...
Någon som vågar tippa på hans ålder?
zupfresh
@ #117
Du är retarded. Det här är fake, alla som inte förstår det direkt är helt enkelt dumma i huvudet.
ulusoykalle, Donator
Jesus is going to be pissed -.- take cover!
dmarc
rank Flizzen 11år !!!!!!
golimar
hade velat se en kamera under vattnet för att se hur djupt det är och sånt :) eller va säger ni
Doedsknark, Donator
men vafan, vattenskidåkning, fast utan vattenskidor finns ju, och då åker man ju på vattenytan utan att sjunka... och det krävs ju knappast några 130 kilometer i timmen för det( det var ngt snack om 130 kmh förut "?" )
wennen
Det här är verkligen inte fake...ingen kan faka så där bra vatteneffekter, vilket alla som anser att filmen är fake verkar tro :D:D:D.......
idN
jag kan internet och jag kan se att det är fake
Zoki
Alla läs #206 Eekamouse
Där är fakta
pexx
man ser i slutet att han snubblar av plexiglaset. Sen om man kollar flera gånger igenom så ser man att dom alla faller på precis samma avstånd från stranden, förutom en gång men då missar dom plexiglaset. sen har dom skippat att filma när dom simmar till stranden så FAKE
Archane, Donator
Ledsen pojkar, kolla vid 1:05-1:09 så ser du tydligt att det ligger någon form av platta strax under vattenytan. Kul idé dock.
tsss, Donator
Kommer ihåg att jag läste någonstans att om du väger 90kg måste du springa i 180 km/h för att springa på vatten. Finns bl.a ödlor som väger lite och är snabba som kan springa på vatten.
Depravera
Det fräckaste hade ju varit på sommaren, om man börjar springa mot havet med sina polare och sedan fortsätter springa på vattnet, fatta vad folk hade tänk haha
aejt, Donator
#216 Det är många som deltar i ätar-tävlingar också. Inte är de sporter för det.
bigsnip
#326 en humla kan inte enligt fysiska lagar flyga. Finns inte en möjlighet.
Supersneaky, Donator
This isn't normal.. But on meth it is!
hellsike, Donator
#351 bigsnip
Kan dem väl fan visst det? Och vi vet exakt hur, och har vetat en jävla massa år.
Som jag skrev tidigare.. En hummlas vingar fungerar som dubbelverkande fjädrar, dem spänns upp åt varje håll, och släpper när den ändrar riktning...
#341 Doedsknark
Seriöst? Ser du ingen skillnad på att bli _dragen_ efter vattenytan mot att springa?
SuneBruno
Episk vetenskaplig diskussion på existenz.
kukett
#22 "Fysikaliskt" stor trovärdighet du har :)
kramer
Min pappa har under sina dagar studerat mycket fysik. När jag visade hon detta klipp blev han mycket fundersam och säger efter några minuters tittande:
Varför ramlar de på nästan samma ställe, allihopa? Och varför ser det ut som att de plötsligt faller ner för ett stup, när de nyss sprang så lätt?
Det fick mig att tänka. Det ser faktiskt ut som om de springer på någon slags "catwalk" som ligger i vattnet, och seriöst: Varför i helvete har ingen gjort detta tidigare, och kan man verkligen springa så fort ut på vattnet att man t o m kan springa på det?
Dock, ska man också ha i åtanke i sådana här lägen att enligt fysik skall en humla överhuvudtaget aldrig kunna flyga. Enligt fysikens lagar finns det inte en chans till det.
Dessutom visar relativt nya studier (faktiskt ifrån timewarp från discovery) att när man utför en ollie på en skateboard, så skall det enligt fysikens lagar inte gå att hoppa så högt på det viset man hoppar med en skateboard.
ExCexT
Detta är ANTAGLIGEN fake, man ser att dom är lika långt under vattenytan med fötterna I varje steg, plus att Chris Angel gjorde detta "trick" i en pool. Det är som glasmontrar under.
couzN
http://sv.wikipedia.org/wiki/Humlor
nämen se, den kan ju flyga ändå :pPppPpppPppPP
hellsike, Donator
#357 kramer
Men... Snälla du, angående humlan så pekar jag åt mina föregående kommentarer, #354 och #326.
Jag gick snabbt in på wiki för att vara säker på att jag inte skrev fel i föregående kommentarer och hittade en grej att tilägga:
"Utöver det skapar humlevinges form och rörelsemönster en luftvirvel precis ovanför vingen och den ger upphov till ökad lyftkraft" -
Källa: Bomphrey, Richard James et al.: Smoke visualization of free-flying bumblebees indicates independent leading-edge vortices on each wing pair, Experiments in Fluids, Volume 46, Number 5
zeeroox
F-E-J-K! snubben på 0:37 springer ungefär som en genomsnittlig person, om inte saktare, och han "klarar" springa över. De som trissar om ytspänningen, så.. den är så pass svag så, så fort vi ens nuddar vattnet så pallar inte ytspänningen. Den lilla yta vi har till fötter, jämfört med våran kroppsmassa så är det fullkomligt omöjligt att springa på vatten på detta vis. så alla p12or som tror på detta kan ju gå klart högstadiet och få minst ett G i fysik iaf.. DET GÅR INTE!! punkt slut.
RiccO, Donator
tycker det syns ganska tydligt @02:13 att det är något i vattnet
Rikssvenska
Aldrig att detta är sant, en människa skulle inte kunna springa på vattnet med ett par vanliga skor. som deras skor. som 357 skrev, dom ramlar ju på samma ställe varje jävla gång.
OstmackA
#355 SuneBruno Och jag vinner x)
ZyQo
Fake eller inte. Alla som hänvisar till att killarna på mythbusters inte klarade springa på vattnen.. även om de hade special skor med större yta and what not..
fuck you!
kan ju inte säga att Jamie och Adam är dom mest vältränade idrottarna. Bara för att dom inte klarar springa över en pool (med sina super shoes) så betyder det fan inte att någon annan skulle klara av att göra det.
Anyways, Huruvida detta är fake eller inte är upp till skaparna av videon att bevisa. troligt vis så kommer det inte hända.
remember kids. Dead girls never say no.
Elajna
Det finns en ödla *kommer inte ihåg namnet* som gör på samma vis och kan springa på vatten. Ödlan lixom med stora klampande rörselser istället för långa och smidiga (som man annars gör) och fort som bara den... Så att vi kan springa några meter är väll inte helt konstigt. Allt går ju inte helt enligt newrons lagar utan kan bli mycket mer eller mindre av olika anledningar även om det är "fysiskt omöjligt".
Jag tror inte det är fake i.af.
billigmatlover
Hahahahahahahahahahah tror folk verkligen att det här är på riktigt?! Fan, gå en fysikkurs...
Xeff87
Haha Najs länk :D Vet inte vad som är mest troligt om det är fake eller inte med denna video.. grymt kul såg det ut o vara :D
NI som tror det är fake o säger att man bör springa runt 100-200km/h för att uppnå detta, vart fick ni tag på beräkningarna eller är det nåt ni har hittat på? Länk?
Det skulle kunne gå, med rätt vinkel, densitet osv, tror att skorna hjälper till med lite flytkraft eftersom dem är "inpregnerade" "=vattenavstötande", vilket ger en liten extra flytförmåga. Utformningen på skon kan vara viktig i sig om den har ett plant underlag... tänk er lite som att ett däck får vattenplaning (ganska lätt o få i djupt vatten på asfaltsväg, där har man visserligen lite högre hastighet runt 50+ km/h men däckutan den glider på är inte större än era händer^^)
Dessa är bara ett fåtal antaganden som jag kan koma upp med nu :P men var riktigt intressant o kul att se :D
ZyQo
#367
Snälla, lär dig stava.
Basiliscus basiliscus är namnet på ödlan du menar. Även känd som the "Jesus Christ lizard".
Newton's laws of motion..... NEWTONS lagar... inte newrons.
Magimannen!
Det jag aboslut hatar med existenz är orden: Fake och p12 , ska ni aldrig sluta!?
larry, Donator
Sköna de av er som tror på detta är. :D
InventorX
Idioter :-)
Alla deras kläder är från Hi-tec!
Smart reklamkampanj!
qwerty123
Om inte detta bevisar att folk på existenz har låg IQ, vad gör då det?
nils123
haha kul att folk inte tror att detta är sant...
alla springer lika långt på vattnet hmm konstigt
alla kollar ner i vattnet när dom springer hmm
+ dom sjunker ju fan under ytspänningen med fötterna
näe fanå dehär är inte fejk
hellsike, Donator
#367
"allt går inte enligt newtons lagar"
Såklart newtons lagar inte gäller allt? Newtons lagar var angånede hur föremål påverkas av jordens gravitet, Einstein "förnyade" hans lagar med hur galaxer, stjärnor m.m. påverkas.
Newton höll inte på med viskositet bland annat.
#369 Xeff87
Nu är det också så att man inte springer likadant som däck tar sig fram. vi trampar, däck rullar.
Det är en enorm skillnad, speciellt då vi snackar om vätskor som vatten.
Yellowzombie
http://www.youtube.com/watch?v=5GWhOLorDtw&feature=related
Kolla den så förstår ni att de fejkar. Viskositeten i vatten är för låg
Christersfitta
Gjorde inte ngn snubbe detta för typ 2000 år sen i ngt Arabland? Old news!
Stelbenhimself
mycket folk här verkar inte klara av verkligheten, teknik,hastighet och viktfördelning säger jag bara..
waaahha
det är mycket större chans att dom kan springa över atlanten, än att alla som skriver fake har blivit av med oskulden :)
DemoNoidz
Avskyr alla egotrippade P12or här, srsly. Bara för att ni inte klarar utav att göra någonting, så betyder det inte att det är fake. L2Realize, CSkids.
Skattefusk
Ser ut som det är lång grunt för dom som testar det, dom andra springer rakt ner i vattnet bara på de andra ""amatörvideosarna"... Egentligen borde ni inte sitta här och snacka om sånt skit, kolla lite mer på den nya världsordern vetja!
Rövhatt
Asså era dumma jävla fittor, håll käft och kolla istället på klippet lite granskande, klart SOM FAN ATT DOM INTE KAN LUBBA PÅ VATTNET i all evighet, men som ni ser och kanske vet, kolla killarna dojor, inga jävla fakking snekers, dom lubbar ju några få jävla meter på vatten fan, för att sedan tappa fart och sedan plura järnet. Ni måste ju vara fakking dumma i huvudet som tror något annat. Det var ju inte direkt o tränade, dom väger nog inte över 80 någon av det, platta dojor lite teknik, så visst då kan man fan nog springa ett par meter på vattnet!
Slynaa, Donator
#386: Lär dig svenska idiot.
Tolla
Ni som tror att dom verkligen lyckas med detta, är hyffsat efterblivna. det är fysiskt omöjligt att springa på vatten, inte ens i svarta havet hade det fungerat testa själva omöjligt.
Rövhatt
#387 Kom med något vettigt din jävla apa...
http://www.youtube.com/watch?v=zRSK4k3D-50&feature=player_embedded (Förklarar en hel del)
"Well, we are like that drop of coffee too! We skim and bounce of the surface, with the right water repellent equipment and the right angle, speed and technique" Saxat ifrån deras blogg.
ZiDDeN
Vettefan vad jag ska tro, men om ni går in på själva youtube sidan där man ser filmen på, så står där också Känd ifrån: isnichwahr.de , och is nich wahr betyder "är inte sant". Så det är antagligen fake. O jag vet inte om någon har skrivet detta redan men orkar fan inte kolla igenom alla kommentarerna.
Apoc
Det är så jävla sjukt sorligt att vissa tror att det är sant.
Kommer bli rätt roligt i sommar dock när alla p12:or här kommer spendera dagar nere vid den lokala stranden för att försöka komma på hemligheten att kunna springa på vatten.
Inlägget är borttaget
Goorex, Donator
Sluta käfta nu!
Caboose
Ni som INTE tror detta är fake; hur orkar ni leva ett så inkompetent liv?
bananost
Den här var mer värd!
http://www.youtube.com/watch?v=TL_wWH5zQw0&feature=related
Btw: till er som inte förstår att detta är en reklam
http://www.socialtimes.com/2010/05/liquid-mountaineers-walk-on-water-in-new-hi-tec-viral-video-campaign/
korban, Donator
jag brukar göra så där
Gocke
Så nu kan alla sluta leka Dr.JagKanAlltOmFysik. Nu har alla ni som inte förstod att de va en reklam film blivit motbevisade, och till alla er som fattade det hela tiden varför e ni så satans agressiva? Ni fattade ju att de va omöjligt så varför kalla alla andra för massa skit...
zimban, Donator
#386 är dum på riktigt
Inlägget är borttaget
iFuck, Donator
Jesus var fejk, han gick på vattnet UTAN skorna.
Iizkwl, Donator
De har ju vattenskor!!!
johanbb
HAHAHAHAHAHA fyfan va folk kan va blåsta, ni som tror att det är på riktigt... helt seriöst? vafan.. jag finner inga ord, hur kan man va så jävla DUM I HUVET!!!
Rövhatt
#404 hittar du någon jävel som exakt kan förklara varför det är omöjligt så visst.
Googla själva, det är bara en sida som påstår att skiten är fejk, har inte hittat någon som kan ge en vettig förklaring än.
Slynaa, Donator
#389: Jag hade "kommit" med något bättre om jag förstod vad fan du skrev. :DDD
OstmackA
OKEY DET ÄR 406 POSTS ATM HÄR, 200 AV DOM SÄGER ATT DET GÅR, KAN INTE NI ALLA FILMA ERA EGNA FAILS ATT SPRINGA PÅ VATTNET?
asiew
#95 fabhus
"Det där med 7-11 steg per sekund är obegripligt, en viktig faktor i detta "vatten springande" är en människans densitet.
Testat släppa en fjäder på vatten och en bit granit?"
Om man släpper en sten i vattnet så fattar nog de flesta att den sjunker.
Men ändå kan man kasta en sten så den studsar på vattnet om man bara kastar i rätt vinkel och med tillräckligt stor kraft?
Densiteten är inte allt som gäller i sådana situationer.
Zyrq
Jag tror det är sant.
snake eyes
#140 Harald "vatten har en väldigt fast massa". Är du dum eller? Det som gör att det tar stopp när du hoppar magplask från tian är inte vattnet utan vattnets ytspänning + att du landar med hela kroppen, alltså bromsas fallet effektivare än om du t.ex. bara landar på fötterna.
Bulbasaur
Det är svårt att säga om det är fake eller sant. Men om det nu är fake så har dem gjort det ganska bra.
Högre fart man kommer upp i innan man rör vatten hårdare blir vattnet. (nej jag menar inte att vattnet faktiskt blir hårt -.-') Alltså så e det inte omöjligt att som dem säger att man ska springa så fort som möjligt. Även något som jag tänkte på var att när man väl är på vattnet så e det näst intill omöjligt att få fart, vilket förklarar varför deras fast minskas precis innan dem plumsar i.
Det roliga är att de flesta som har sagt att det är fejk är p12or, för som vi vet så tänker inte p12or ett steg längre utan gärna drar en snabb slutsats och kallar alla andra för idioter.
Rikssvenska
Men just nu så verkar det som dom är smartare än er...
denkillen
jag visste väl att jesus var en bluff haha
LaZz3R
äh bara prova själv så får man väl se =)
couzN
antingen trollar folk här eller så är folket på existenz bara jävligt tröga.
nattglad
klart det är fake va fan som om inte ni har försökt o springa på vatten :/ ohh så mycket bullshit...
Köttas
Me tanke att du kan köra en bil på vatten om du kommer upp i nog hög fart så går nog detta med, gäller bara att ha bra fart och inte röra vattnet för långsamt.
För desto hårdare man slår i vatten desto hårdare smäll blire för vatten kan inte komprimeras.
Inlägget är borttaget
gabbe
sluta ha liten kuk Calidris ;pPPpP
Calidris, Donator
kollade nu igen, det ser verkligen ut som dem springer på botten :p
dumbo118
#412 Bulbasaur
Som sagt, p12or tänker inte ett steg längre, du tänkte ett steg längre men drog genast en slutsats utan att tänka över ditt svar. Om du ska försöka åka på fötter efter en båt krävs det att du åker minst 30 knop (50-55km/h.) Detta trick utfördes genom att de springer på en bana gjord av plexi eller vanlig plywood som är monterad precis under vattenytan.
Idiotförklarade halva min klass idag, som tror detta är möjligt...
abew
Det är inte fake. Kolla på närbilderna och tänk på hur det skulle se ut om ni sprang på grunt vatten. Brukar också se ute till sjöss på vattenytan vart det är grynnor etc vilket man inte ser något utav här. Sen ser man också vattnet tryckas ut under fötterna som visar på att det inte är nå skit strax under vattenytan.
addzk, Donator
Its A TRAP!
wasd0
alla som kommenterar "fake" borda faan få bann för idioti!
Inlägget är borttaget
Anon_
Helt omöjligt, tyvärr. och man ser på slow motion-klippen att de har något under vattnet. de sätter ner foten och skjuter upp sig från något i ett språng. jag menar, ni har väl hoppat i en pol någon gång? inte fan kan ni studsa up igen. dock är det jäkla coolt med snöskoter, som fanktiskt kan åka över 10m på vatten om ja kmr ihåg rätt. men vi snackar lite snabbare hastighet då.
snis, Donator
#418
Köttas
Ja men när du kör en bil på vatten få du ju vattenplaning. Blir ju inte samma sak med fötter
noggerr, Donator
#418 Köttas: Man kan komprimera vatten ?
Vid 400K kan man komprimera 3% om trycket ökas till 50 bar och temperaturen hålls konstant. Densiteten ökar altså från 937,35 till 961,23.
Bevis finns vid Stanford University.
Beavis
Det svåraste för snubben var nog att komma ihåg vart plastplattorna låg i vattnet.
zeeroox
#429 Anon_
Snöskotrar kan i princip åka hur långt som helst med rätt balans och hastighet på vatten
keeennyy
http://liquidmountaineering.blogspot.com/ här har ni
Liljestrand
De som tror att det är äkta, varför faller de direkt ner i vattnet när de tappar fart? Borde de inte falla stegvis ner för varje steg i slutet?
ormas
Kommentarerna i detta klipp bevisar ju att existenz har gått ner sig något enormt och att den största delen av användarna numera är 15åringar från fragbite. Usch.
Julpynt
förmodligen är det så att sjön är väldigt grund i början/långt ut och så fakeramlar de.
spugg
många kommentarer här
kramer
#357 hellsike
Ja, okej. Sorry för dåliga belägg.
Men poängen är bara att mycket tyder på att det är bluff, men mycket tyder också på att det kanske kanske kanske är på riktigt
Benkeboy, Donator
hmm asså det går inte FAKE! men ser ju plexi dom springer på men ganska snyggt gjort.. lurar ju några p12 i alla fall som kommer testa detta i sommar xD
Inlägget är borttaget
danz
Ser faktiskt ut som att dom går på vattnet vid vissa tillfällen, första tanken som slog mig var att dom bara sprang på grunt vatten. Men ju längre filmen gick och speciellt vid tillfället med vattenskotern så är han alldeles för långt ute för att det ska vara så pass grunt att dom kan springa på botten (så att det ser ut som att dom springer på vattnet dvs)
iMAGINEE
Fake som fan, de som tror annat vill jag skratta åt haha. Du hade behövt springa i ungefär 250 km/h för att ha en chans.
aggan
jag ska räkna på detta, hur många steg/s, hur stor yta på skor o hastighet..
Du måste vara medlem samt ha donerat för att kunna kommentera, registera ett konto nu. Eller logga in i menyn till vänster.
|